سئو چیست؟

سئو چیست؟ چرا سئو سایت یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مهم است؟

سئو : بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) مخفف کلمه (Search Engine Optimization) بوده و منظور از آن، مجموعه فعالیت هایی است که انجام می شود تا در نهایت صفحات سایت شما به عنوان یک انتخاب موتور جستجو در نمایش به مخاطبین باشد. در واقع بیشتر کاربرانی که می خواهند در دنیای اینترنت و در میان وب سایت ها انتخاب کنند، موضوع مورد نظر خود را در موتور جستجو search engine (مثلا Google، Yahoo، Bing و غیره) وارد کرده و از میان سایت ها و صفحات نمایش داده شده، گزینه خود را انتخاب می کنند.

سئو چیست؟ چرا سئو سایت یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مهم است؟

چطور یک صفحه به عنوان اولین انتخاب یک موتور جستجو نمایش داده می شود؟ این سوالی است که در پاسخ به آن باید گفت که صفحه سایت بهینه سازی یا SEO شده است. بهینه سازی موتور جستجو یک اقدام خاص نیست. در واقع مجموعه ای از اقدامات به شمار می رود که توسط شخص یا تیم مدیریت سایت انجام می شود. بر اساس استراتژی صورت می گیرد و در نهایت می تواند در افزایش ترافیک سایت تاثیر بسزایی داشته باشد. مهم ترین اقداماتی که در راستای بهینه سازی باید انجام شود، موارد زیر است :

  • تولید محتوا
  • لینک دهی
  • استفاده از تصاویر بهینه سازی شده
  • کاهش سرعت سایت
  • استفاده از کد ها و تگ های خاص در صفحات
  • بهره گیری از ابزاری که از سوی  Google برای بهینه سازی ارائه شده اند

و البته باید بدانید که مهم ترین اقدام هر سایت موفق در زمینه بهینه سازی سایت آن است که صفحاتی مورد پسند از دید مخاطب داشته باشد.(طبق الگوریتم پیج رنک) در واقع زمانی بهینه سازی سایت شما در بهترین حالت ممکن قرار می گیرد که بتوانید مخاطبین بیشتری را برای مدت زمان طولانی در صفحات سایت خود نگه دارید. در ادامه همین مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در خصوص تاریخچه سئو در اختیارتان قرار دهیم که یقینا می تواند برای شما مفید واقع شود.

سئو چیست
SEO : سئو یا بهینه سازی سایت برای گوگل یا موتور جستجو search engine گفته میشود برای گرفتن رنک و در SERP گوگل.

تاریخچه سئو

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، سئو یا Search Engine Optimization که به اختصار SEO نیز خوانده می شود، در واقع به معنای بهینه سازی موتور جستجو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو به شمار می رود. پس می توان گفت که تاریخچه و مفهوم SEO گره خورده است به زمانی که موتورهای جستجو برای اولین بار دنیای اینترنت را به تسخیر خود در آوردند. این مسئله به سال 1990 باز می گردد که موتورهای جستجویی مانند Google برای اولین بار در میان مردم عرضه شدند. البته موتورهای جستجویی که در ابتدای راه بیشتر مورد توجه بودند، مواردی همچون Yahoo، Infoseek و Alta Vista بودند و باید در نظر داشته باشید که موتورهای جستجوی دیگر، آن زمان یا وجود نداشتند و یا در ابتدای راه بوده و کمتر شناخته شده بودند. در این زمان، از جمله مهم ترین فاکتورهایی که برای موتورهای جستجو در بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار می گرفت، موارد زیر بود :

  • تراکم کلمات کلیدی : در اوایل راه توسعه موتورهای جستجو، تفاوتی نداشت که شما در مورد چه موضوعی به تولید محتوای متنی می پرداختید، باید کلمات کلیدی را به صورت پر تکرار در محتوای خود تکرار می کردید.
  • برچسب ها : برچسب ها به عنوان کلماتی شناخته می شوند که دلالت بر موضوعی خاص دارند. برای مثال وب سایتی که در حوزه فناوری در حال فعالیت بود می توانست از برچسب هایی استفاده کند که موضوع هر محتوا را مشخص کند. برای مثال کلیپی که با برچسب موبایل منتشر می شد، برای سئو در این کلمه بسیار مورد توجه قرار می گرفت. با این وجود برچسب ها بعدا اهمیت خود را از دست دادند.

بهینه سازی سایت تاریخچه بسیار طولانی ندارد. با این حال، توسعه آن باعث شده تا این مسیر بسیار پیچیده باشد. در اولین گام، سئو در سال 1995 معرفی شد و یاهو به عنوان موتور جستجویی شناخته می شود که کلمه Search Engine Optimization را برای اولین بار ارائه کرد. بعد از آن، این گوگل بود که نسبت به توسعه الگوریتم های سئو اقدام نمود و در سال 1998 اصول سئو بر اساس الگوریتم های گوگل تغییر کرد. در سال 2000 یاهو، الگوریتم قدیمی خود یعنی آلتاویستا را رها کرده و از الگوریتم هایی استفاده کرد که Google ارائه کرده بودند.

در سال های بعدی نیز اقدامات و توسعه های بعدی برای Google ارائه شد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ارائه تگ NoFollow در سال 2005، پارامتر کافئین در سال 2009، الگوریتم پاندا در سال 2011 و غیره اشاره نمود. اگر بخواهیم تمامی تاریخچه سئو را در سال های متوالی از سال 1995 به بعد بیان کنیم، مسائل بسیار ریز و حواشی بسیار زیادی وجود دارند که مطالعه آن ها شاید کمتر بتواند مفید باشد. از این روی در ادامه با شما همراه هستیم تا در خصوص انواع سئو صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع سئو

 

انواع تکنیک سئو ; سئو سفید ، سئو خاکستری ، سئو سیاه
در سئو SEO 3 تکنیک مهم وجود دارد با نام های : Black hat seo , white hat seo , gray hat seo

 

بهینه سازی سایت یا سئو در انواع مختلفی انجام می شود و همانطور که گفته شد، مجموعه اقداماتی وجود دارد که در طی آن سایت شما بهینه سازی می شود. اما بهینه سازی سایت انواع دیگری هم دارد. این که شما چه استراتژی را برای بهینه سازی یا سئو سایت خود در نظر بگیرید؟ این سوالی است که با معرفی انواع روش های SEO به آن پاسخ داده می شود ، انواع سئو :

  1. سئو کلاه سیاه
  2. سئو کلاه سفید
  3. سئو کلاه خاکستری
  4. سئو منفی

سئو کلاه سیاه

بهینه سازی یا سئو کلاه سیاه را می توان به عنوان یکی از انواع روش های منفی بهینه سازی سایت دانست. در واقع می توان گفت که شما در این روش شما موتور جستجو را دور می زنید و قوانین را زیر پا می گذارید تا بتوانید رتبه سایت خود را ارتقاء دهید. سئو کلاه سیاه به سرعت انجام می شود ولی در صورتی که کوچکترین اشتباهی کنید و یا موتور جستجو متوجه شود که از روش سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید، قطعا سایت شما را جریمه خواهد کرد. از مهم ترین روش های سئو کلاه سیاه می توان به کپی کردن محتوا، استفاده مکرر از کلمات کلیدی به صورت بدون معنی و پنهان کردن آن از دید کاربران و غیره اشاره نمود.

سئو کلاه سفید

از دیگر انواع سئو و بهینه سازی سایت که البته روش اصلی به شمار می رود، تکنیک های کلاه سفید سئو یا بهینه سازی سایت است. در این روش تمامی قوانین موتورهای جستجو رعایت شده و بر این اساس بهینه سازی سایت شما انجام می شود. در این روش از استراتژی سئو استفاده می شود، کلمات کلیدی را باید انتخاب کنید، سه کار سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را باید انجام دهید تا بتوانید به صورت استاندارد و با گذر وقت، خودتان را به موتور جستجو ثابت کرده و رتبه برتر را دریافت کنید. همچنین تولید محتوا به صورت یونیک باید انجام شود. همچنین ریسک شما را کاهش خواهد داد. اما روش سئو کلاه خاکستری نیز امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در بهبود رنک سایت شما تاثیر خواهد داشت. با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم.

سئو کلاه خاکستری

این روش از Search Engine Optimization را می توان تکنیک های میان بهینه سازی به روش کلاه سفید و کلاه سیاه دانست. وبمستری که در این زمینه فعالیت می کند، معمولا دستورالعمل های Google را نقض می کند ولی ریسک استفاده از این روش بسیار کمتر از سئو کلاه سیاه خواهد بود. پس در صورتی که قصد دارید بهینه سازی سایت را به صورت کلاه خاکستری انجام دهید، باید حتما دقت بسیار زیادی داشته باشید. در این روش می توانید از تکنیک هایی مانند Clickbait استفاده کنید که در آن محتوای بی ارزش ولی جذاب برای مخاطب را تولید می کنید. تبادل لینک، تبلیغات به صورت پولی و غیره را می توان از دیگر تکنیک هایی دانست که برای سئو یا بهینه سازی موتور جستجو در راستای افزایش ترافیک سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

سئو منفی

در نهایت می توان گفت که سئو منفی به عنوان یکی از انواع بهینه سازی به شمار می رود. در این روش در واقع به سایت رقبا آسیب وارد می شود و در این روش از کارهایی مانند ارسال نظرات منفی، استفاده از لینک های مخرب مانند اسپم ها برای سایت های رقیب و غیره اشاره نمود.

در ادامه بیشتر با شما همراه خواهیم بود تا اطلاعاتی را در خصوص سئو تکنیکال را در اختیار شما قرار دهیم که برای سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله تکنیک های سئو کلاه سفید سایت به شمار می رود.

بخش های سئو (در هر نوع بخش بهینه سازی)

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال به مجموعه ای اقدامات گفته می شود که در نهایت بر اساس آن ها رتبه سایت شما بهبود پیدا می کند. سئو تکنیکال با نام سئو فنی نیز شناخته می شود و همچنین شما می توانید با استفاده از این روش افزایش ترافیک سایت خود را بهبود بخشید. سئو تکنیکال در واقع به بخش فنی بهینه سازی سایت شما و آن بخشی از بهینه سازی اشاره دارد که از دید کاربران پنهان است. برای مثال شما در این بخش می توانید سایت خود را ریسپانسیو کنید. کاربرانی که از موبایل وارد سایت شما می شوند نیز در این روش می توانند از وب سایت شما استفاده کنند و همین مسئله باعث می شود که سئو سایت شما بهبود یابد. در گام بعدی باید در نظر داشته باشید که از بین بردن مشکلاتی که سایت شما دارد از دیگر مسائل پیش روی شما برای سئو تکنیکال به شمار می رود. بررسی جزئیات وب سایت و سایر موارد را می توان از دیگر اقداماتی دانست که در راستای SEO تکنیکال سایت شما می تواند انجام شود.

با وجود تمامی توضیحات بیان شده، لازم است که اطلاعاتی را در مورد سئو آن پیج یا درون سایت را به دست بیاورید که یقینا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که قصد دارید در این خصوص اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، در ادامه ما را همراهی کنید.

سئو آن پیج

سئو آن پیج که نام دیگر آن سئو داخلی است، مجموعه اقداماتی است که درون سایت انجام می شود تا بتوانید رنک سایت خود را بهبود بخشید. بهینه سازی موتور جستجو با استفاده از تکنیک های سئو آن پیج بیشتر مربوط به بهینه سازی با محتوای سایت است. برای مثال تولید محتوا به هر نوعی (متن، تصویر، کلیپ یا پادکست) در راستای سئو آن پیج سایت شما مورد توجه قرار می گیرد و شما می توانید دیگر اقداماتی همچون بهینه سازی چگالی کلمات کلیدی، متا دیسکریپشن و استفاده از تگ های H1 را شامل شود. باید در نظر داشته باشید که انتخاب URL و غیره نیز از دیگر اقداماتی به شمار می رود که در راستای بهینه سازی سایت به صورت آن پیج مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع تمامی عناصر ظاهری که در داخل سایت شما قرار دارد، سئو آن پیج به شمار رفته و باید حتما به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

سئو آف پیج

از دیگر اقداماتی که بهینه سازی و سئو که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و شما می توانید از آن استفاده داشته باشید را می توان “سئو آف پیج یا off page seo” دانست. سئو خارجی نام دیگر آن بوده و به تمامی اقداماتی گفته می شود که در وب سایت های دیگر انجام می شود تا بتوانید بهینه سازی خود را بهتر انجام دهید. برای مثال منتشر کردن رپورتاژ در سایت های دیگر و یا بررسی پیج اتوریتی انجام می شود. در این راه شما می توانید بهینه سازی سایت خود را بر اساس سایت های دیگر انجام دهید. در نهایت می توان گفت که سئو آف پیج می تواند عملکرد بسیار بهتری را برای شما داشته باشد. پس در صورتی که قصد دارید سایت خود را بهینه سازی کنید، سئو آف پیج برای شما می تواند برای شما مفید واقع شود. در ادامه اطلاعات بیشتری را در مورد سئو آف پیج در اختیار شما قرار می دهیم، لینک سازی یا Link building یکی از عوامل مهم در سئو خارجی می باشد.

الگوریتم های گوگل برای سئو

همانطور که در بخش تاریخچه سئو با شما صحبت کردیم، Search Engine Optimization به طور کلی توسط Google توسعه داده شد و الگوریتم های امروزی مورد استفاده توسط موتورهای جستجو، بر اساس الگوریتم های Google تعیین می شود. از این روی لازم است که در خصوص الگوریتم های Google اطلاعاتی به دست بیاورید تا بتوانید بهینه سازی موتور جستجو را به بهترین شکل انجام دهید. در ادامه برخی از مهم ترین الگوریتم های گوگل را بیان می کنیم که قطعا برای افزایش ترافیک سایت می تواند مفید واقع شود. در نظر داشته باشید که لیست الگوریتم های گوگل بسیار طولانی است ولی در ادامه برخی از مهم ترین الگوریتم ها را به شما معرفی می کنیم.

الگوریتم کافئین

این الگوریتم برای اولین بار در راستای بهینه سازی موتور جستجو در سال 2009 معرفی شد ولی تکمیل و استفاده از آن توسط google در سال 2010 انجام شد. در واقع می توان گفت که بر اساس این الگوریتم، ایندکس کردن سایت ها (افزودن صفحات به نتایج موتور جستجو) با روش نوین انجام می شود. در نظر داشته باشید که الگوریتم کافئین باید به خوبی درک شود تا بتوانید عملکرد خوبی را در بهینه سازی سایت داشته باشید و صفحات سایت شما به صورت کامل بهینه سازی شود.

الگوریتم پاندا

این الگوریتم به صورت رسمی در سال 2011 منتشر شد و پس از کافئین دومین الگوریتم نوین گوگل به شمار می رود. این الگوریتم که در سال 2016 به هسته اصلی گوگل اضافه شد ، باعث می شود که این موتور جستجو قادر باشد که کیفیت محتوای تمامی سایت ها شناخته شود. از این روی رتبه دهی به سایت ها عادلانه تر شده و سایت هایی که محتوای بی کیفیتی دارند نیز شناسایی می شوند. همچنین گوگل در تلاش است که با استفاده از این الگوریتم سایت هایی که محتوای کوتاه و یا لینک دهی های زیاد و بی مورد دارند را بشناسد و رتبه آن ها را بعد از رتبه سایت های بهینه سازی شده به صورت اصولی قرار دهد.

الگوریتم تازگی محتوا

35 درصد از رتبه دهی گوگل به سایت ها بر اساس الگوریتم تازگی محتوا انجام می شود. در واقع بر اساس این الگوریتم، محتوای تازه تر سایت، رتبه های برتری را دریافت می کند. در نظر داشته باشید که Google در واقع با استفاده از این الگوریتم باعث شد که سایت ها با محتوای بهتر و تازه تر، در رتبه های برتر قرار داده شود. این الگوریتم در سال 2011 منتشر شده است و یکی از الگوریتم های اصلی گوگل شناخته می شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار

در سال 2013 google الگوریتمی را معرفی کرد که تا به امروز به یکی از سیاست های اصلی در بهینه سازی موتور جستجو شناخته شد. در واقع SEO بر این اساس به گونه ای انجام می شود که کوئری مخاطب (عبارتی که مخاطب شما در موتور Google سرچ کرده است) دقیقا در محتوای شما وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید که در این روش الگوریتم گوگل اهمیت بسیار زیادی به کلمات کلیدی Long Tail یا بلند می دهد و شما باید دقت داشته باشید که حتما از کلمات کلیدی بلند نیز در محتوای خود استفاده کنید. در واقع گوگل به دنبال آن است که با بهبود الگوریتم های خود، بهینه سازی سایت ها را به سمت مفید بودن برای کاربران سوق دهد.

الگوریتم برت

الگوریتم BERT برای Search Engine Optimization به گونه ای توسعه داده شده است که روی بیشتر سایت ها تاثیر داشته است و در واقع با استفاده از این الگوریتم، موتور جستجوی Google پردازش زبان طبیعی را انجام می دهد و بر این اساس شما باید محتوا را به گونه ای کاملا مفید برای کاربران تولید کنید. در نظر داشته باشید که این الگوریتم تا به امروز به عنوان یکی از جذاب ترین گزینه ها به شمار می رود و شما می توانید از آن برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. در صورتی که می خواهید بیشتر در خصوص الگوریتم های Google و همچنین SEO سایت بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

پنالتی در سئو

سئو سایت ها امروزه آن قدر مهم شده است و رقابت های بسیار شدیدی در میان سایت در جریان است که گاها از روش های منفی و مخرب برای سئو سایت استفاده می شود. سئو منفی و یا سئو کلاه سیاه امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند و از این روی Google نسبت به ارائه پنالتی در سئو اقدام کرده است. در واقع اگر یک وب سایت سعی بر آن داشته باشد که بهینه سازی خود را به روش منفی و با دور زدن این موتور جستجو انجام دهد، پنالتی می شود. در نظر داشته باشید که پنالتی در سئو به انواع روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه بیشتر در مورد آن با شما صحبت خواهیم داشت.

پنالتی الگوریتمیک

در صورتی که الگوریتم های مربوط به خزش و ایندکس کردن سایت ها توسط Google به صورت مستقیم تشخیص دهند که سایت شما بر خلاف مقررات بهینه سازی سایت در حال انجام سئو است، سایت شما را پنالتی می کند. در نظر داشته باشید که پنالتی های خودکار به عنوان کارت زرد شناخته شده و رتبه شما در SERP (صفحاتی که مربوط به نتایج جستجو می شود) را کاهش می دهد. در نظر داشته باشید که به این منظور باید از Google Analytics استفاده کرده و میزان ترافیک سایت خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که سایت شما پنالتی شده است.

پنالتی دستی

از دیگر روش هایی که برای پنالتی سئو مورد استفاده قرار می گیرد، آن است که دیگران از سایت شما به گوگل شکایت کنند. در نظر داشته باشید که در صورتی که این کار انجام شود، سایت شما به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد و این مسئله به عنوان کارت قرمز شناخته می شود. چطور می توانیم متوجه شویم که پنالتی شده ایم؟ در این صورت در ابزار Webmaster Tools به شما پیام داده می شود که سایت شما با توجه به نقض قوانین جریمه شده و از نتایج SERP حذف می شود. در ادامه با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در مورد دلایل پنالتی شدن سایت در اختیارتان قرار دهیم.

هر اقدام مخربی که برای بهینه سازی سایت انجام شود باعث می شود که سایت شما جریمه شود. در واقع از کپی کردن محتوا گرفته تا تبادل لینک به صورت دو طرفه و یا استفاده از محتوای تکراری باعث می شود که سایت شما پنالتی شود. پس وبمستر باید تمامی تلاش خود را داشته باشد تا در زمینه بهینه سازی سایت به مشکل برخورد نکرده و بتواند بهینه سازی بدون جریمه یا پنالتی داشته باشید.

پی بی ان در سئو

یکی از مفاهیم بسیار مهمی که در مورد بهینه سازی یا سئو سایت باید در نظر داشته باشید، PBN ها یا Private Blog Network بوده و در واقع به تعداد زیادی از وبلاگ ها با دامین های متفاوت اشاره دارد که یک چرخه را تشکیل داده و با لینک دهی نسبت به تولید محتوا و بهبود رتبه سایت اقدام می کند. همانطور که گفته شد، بهینه سازی یا سئو آف پیج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پی بی ان ها می توانند در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشند. در نظر داشته باشید که پی بی ان می تواند باعث شود تا کاربران بتوانند به صورت مداوم رتبه خود را بهبود بخشند. البته نباید از یاد برد که این لینک دهی ها باید با استراتژی انجام شود تا در نهایت بتوانید عملکرد بسیار خوبی را در زمینه بهینه سازی سایت خود داشته باشید.

بهتر است انجام پیاده سازی پی بی ان توسط یک وبمستر حرفه ای انجام شود چرا که اگر به درستی نتوانید بهینه سازی به واسطه پی بی ان انجام دهید، ممکن است که نتیجه دلخواه را در دریافت رتبه برتر از سوی Google نداشته باشید و همین مسئله در کنار هزینه هایی که PBN برای شما خواهد داشت را می توان از مهم ترین مسائل پیش رو دانست. در نظر بگیرید که بهینه سازی سایت امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و شما می توانید در این زمینه از پی بی ان ها استفاده داشته باشید. با توجه به تمامی مسائل بیان شده در ادامه با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر در خصوص تحقیق کلمات کلیدی در سئو با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

تحقیق کلمه کلیدی

یافتن کلمه کلیدی برای سئو و بهینه سازی سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید با توجه به همین مسئله به بهترین شکل انجام شود. در نظر داشته باشید که برای تحقیق کلمه کلیدی شما می توانید از ابزار متنوعی استفاده کنید. با این وجود ما همراه شما هستیم تا در ادامه توضیحات بیشتری را در خصوص تحقیق کلمه کلیدی در اختیار شما قرار داده و همچنین از تاثیر آن ها بر سئو سایت شما صحبت کنیم.

Keyword Planner

ابزار Keyword Planner را می توان یکی از مهم ترین ابزاری دانست که از سوی Google توسعه پیدا کرده است و این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی بسیار مناسب به شمار می رود. در واقع این ابزار موضوع سایت شما را دریافت می کند و سپس پیشنهادهایی را در خصوص کلمات کلیدی جدید به شما می دهد. همچنین باید در نظر داشته باشید که با استفاده از Keyword Planner شما می توانید آنالیز دقیقی از کلمات کلیدی سایت رقبای خود داشته باشید. یکی از مهم ترین مسائل در خصوص تحقیق کلمه کلیدی برای سئو، یافتن کلمات کلیدی مربوط به یک دوره زمانی خاص است و Keyword Planner این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

در نظر داشته باشید که این ابزار به شما امکان دریافت کلمات کلیدی به صورت Excell هم می دهد و همچنین باید در نظر داشته باشید که میزان هزینه های مربوط به تبلیغات Google Ads را نیز به شما می دهد و بر این اساس می توانید از این ابزار استفاده کنید. پس می توان گفت که Keyword Planner می تواند برای SEO سایت شما مورد استفاده قرار گرفته و از آن استفاده داشته باشید. همچنین امکان ایجاد فیلترهای مختلف در این ابزار وجود دارد. اما کیورد پلنر تنها ابزار تحقیق کلمه کلیدی به شمار نرفته و در ادامه شما را با ابزاری به نام Keyword Tool نیز آشنا خواهیم کرد.

Keyword Tool

دیگر ابزاری که برای بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار گرفته و تحقیق کلمه کلیدی را برای شما بسیار آسان می کند، Keyword Tool خواهد بود. در نظر داشته باشید که این ابزار می تواند میزان سرچ کلمات کلیدی مختلف را در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که قصد دارید تحقیق کلمه کلیدی را به صورت دقیق و با توجه به میزان جستجوی دیگر کاربران انجام دهید، قطعا Keyword Tool می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد. در صورتی که سوالی در خصوص این مسئله داشته باشید می توانید با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید.

باید در نظر داشته باشید که ابزار مختلفی برای تحقیق کلمه کلیدی وجود دارد که برخی از آن ها برای جستجوی کلمه کلیدی نیاز به پرداخت هزینه دارند. در صورتی می توانید از این ابزار استفاده کنید که استراتژی دقیقی در زمینه تولید محتوا داشته باشید. در واقع پرداخت هزینه برای تحقیق کلمه کلیدی در صورتی توصیه می شود که در این زمینه از قبل فعالیت داشته باشید و حالا می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید.

نتیجه گیری

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. “SEO یا سئو” مجموعه ای از اقدامات است که در نهایت باعث می شود سایت شما بیشتر بازدید داشته باشد و از این روی باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. در صورتی که قصد دارید در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت داشته باشید، این مقاله می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید و یا می خواهید اطلاعات تکمیلی را در حوزه بهینه سازی سایت دریافت کنید می توانید با کارشناسان گلدلینک تماس بگیرید.

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ | سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو | سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت برای مبتدیان 2022 | سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید! | سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت [آپدیت 2023] | SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو | گلد لینک | سئو چیست و چرا پر درآمدترین شغل اینترنتی دنیا است؟ | سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی | سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو | سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO | SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو | آموزش سئو از صفر تا صد + تکنیک های حرفه ای | سئو سایت ، آموزش سئو وب سایت و مقالات سئو موضوعاتی هستند که به شدت مورد توجه و جستجو هستند. در این میان خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی به عنوان یک عامل بسیار موثر همواره در سئو سایت
همه فعالان حوزه سئو در گلدلینک به دنبال موارد زیر هستند:

  1. سئو
  2. آموزش سئو
  3. سئو چیست
  4. آموزش سئو و تولید محتوا
  5. چگونه سئو کار شویم
  6. اصول سئو
  7. سئو آموزش
  8. سوالات ا
  9. سئو به چه معناست
  10. سئو به انگلیسی
  11. سئو برای اینستاگرام
  12. سئو برنامه نویسی
  13. سئو برای همیشه
  14. سئو بیس چیست
  15. سئو برای وردپرس
  16. سئو بابک بنیادی
  17. راجع به سئو
  18. وب سئو
  19. سئو وب سایت چیست
  20. بررسی سئو وب سایت
  21. سئو سازی وب سایت
  22. کارشناس سئو وب سایت
  23. آموزش رایگان سئو وب سایت
  24. هزینه سئو وب سایت
  25. سئو پیج اینستاگرام
  26. سئو پروژه ای
  27. سئو چیست به زبان ساده
  28. سئو چیست و چه کاربردی دارد
  29. سئو چیه نی نی سایت
  30. سئو چیست ویکی پدیا
  31. سئو چیست pdf
  32. سئو چیست و چگونه کار میکند
  33. سئو تولید محتوا
  34. ثبت سئو
  35. جریمه های گوگل برای سئو کلاه سیاه
  36. جزوه آموزش سئو
  37. جریمه گوگل برای سئو کلاه سیاه
  38. جدیدترین سریال پارک سئو جون
  39. سئو چیست در اینستاگرام
  40. سئو چیست نرم افزار
  41. چگونه سئو سایت را بالا ببریم
  42. چطور فیلتر های اسنپ چت را سئو کنیم
  43. چگونه دابسمش خود را سئو کنیم در لایکی
  44. چگونه عکسای اسنپ چت را سئو کنیم
  45. چگونه بازی نید فور اسپید هیت را سئو کنیم
  46. چگونه سئو کار حرفه ای شویم
  47. چگونه اکانت پلاتو را سئو کنیم
  48. چگونه مقاله سئو شده بنویسیم
  49. چگونه سئو اینستاگرام را افزایش دهیم
  50. سئو حبیبی راد
  51. سئو حقوق
  52. حواشی سئو یه جی
  53. اموزش سئو حرفه ای
  54. آموزش سئو حرفه ای وردپرس
  55. سئو محسن حبیبی
  56. سئوکار حرفه ایی
  57. افزونه سئو حرفه ای
  58. سئو کاران حرفه ای
  59. حمید جعفری سئو
  60. حل مشکلات سئو
  61. سئو خارجی سایت چیست
  62. سئو خارجی سایت
  63. سئو خرید
  64. سئو خبر
  65. سئو خوب چیست
  66. سئو خانه
  67. سئو خوانایی
  68. خدمات سئو محتوامون
  69. خوانایی در سئو
  70. خدمات سئو شبکه های اجتماعی
  71. سئو در اینستاگرام
  72. سئو در یوتیوب
  73. سئو در وردپرس
  74. سئو در گوگل چیست
  75. سئو در سایت چیست
  76. سئو دیجیتال مارکتینگ
  77. سئو در تولید محتوا
  78. سئو دیجی کالا
  79. سئو در لاراول
  80. سوالات د
  81. سوال د
  82. سئو ذهنی
  83. سئو راز
  84. سئو رب
  85. سئو را تعریف کنید
  86. سئو راسا
  87. سئو راه
  88. سئو رضا شیرازی
  89. سئو رمز
  90. سئو راست چین
  91. سئو رادزاد
  92. سوالات ر
  93. سئوز نی سایت
  94. سئوی سایت چیست
  95. سئو زدن سایت
  96. سئو زنی چیست
  97. سئو زدن سایت چیست
  98. سئو زنی
  99. سئو زن
  100. زمینه سئو
  101. سئو ژان بقوسیان
  102. آموزش سئو ژان بقوسیان
  103. سئو سایت
  104. سئو سایت چیست
  105. سئو سایت سه سوت وب
  106. سئو سازی
  107. سئو سازی سایت رایگان
  108. سئو سایت آموزش
  109. سئو سایت کارینو
  110. سئو سون لرن
  111. سئو صفحه درباره ما
  112. سئو صفر تا صد
  113. سئو صفحه اول سایت
  114. سئو صفحه اول گوگل
  115. سئو صوتی
  116. سئو صفحات سایت
  117. اموزش سئو صفر تا صد
  118. سئو درون صفحه چیست
  119. آموزش سئو صوتی
  120. سئو درون صفحه ای
  121. سئو طراحی سایت
  122. سئو طراحان
  123. طراحی سئو چیست
  124. طالبی سئو
  125. طریقه سئو
  126. طریقه سیو عکس
  127. سئو یا طراحی سایت
  128. سئو و طراحی سایت کرج
  129. سئو در طراحی وب سایت
  130. سئو ظرفیت
  131. سئو ظریف
  132. سئو عماد چابک
  133. سئو عادل طالبی
  134. سئو عکس وردپرس
  135. سئو عکس های سایت
  136. سیو عکس سایت
  137. سئو علی عارفی نیا
  138. سئو علمی
  139. سوال ع
  140. سئو فرادرس
  141. سئو فریلنسر
  142. سئو فرندلی چیست
  143. سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی
  144. سئو قمصری
  145. سئو قیمت
  146. سئو قزوین
  147. سئو قوی
  148. سئو قالب سایت
  149. قوانین سئو
  150. قوانین سئو در تولید محتوا
  151. قواعد سئو
  152. سئو کار چیست
  153. سئو کار استخدام
  154. سئو کار به انگلیسی
  155. سئو کانال یوتیوب
  156. سئو کرج
  157. سئو کار فریلنسر
  158. سئو لوکال
  159. سئو لرن
  160. سئو مخفف چیست
  161. سئو مارکتینگ
  162. سئو من
  163. سئو متن
  164. سئو محتوایی
  165. سئو محصولات در ووکامرس
  166. سئو محتوامون
  167. سئو نی نی سایت
  168. سئو نود
  169. سئو نوشتن
  170. سئو نیاز به برنامه نویسی دارد
  171. سئو نقشه گوگل
  172. سئو نت
  173. سئو نوشته
  174. سئو نیوز
  175. سئو ناب
  176. نکات سئو چیست
  177. سوالات ن
  178. سئو و تولید محتوا چیست
  179. سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست
  180. سئو ویدیو یوتیوب
  181. سئو و تولید محتوا
  182. سئو ووکامرس
  183. سئو و وردپرس چیست
  184. سئو وبزی
  185. طراحی سایت و سئو چیست
  186. آموزش طراحی سایت و سئو
  187. آموزش تولید محتوا و سئو
  188. تولید محتوا و سئو
  189. تولید محتوا و سئو چیست
  190. دیجیتال مارکتینگ و سئو
  191. دیجیتال مارکتینگ و سئو چیست
  192. آموزش طراحی وب سایت و سئو
  193. سئو یوتیوب
  194. سئو یعنی چه
  195. سئو یک دبیرخانه پیشرفته است
  196. سئو یوتیوب چیست
  197. یادگیری سئو چقدر طول میکشد
  198. یادگیری سئو مقدماتی
  199. یادگیری سئو رایگان
  200. یادگیری سئو وردپرس
  201. یادگیری سئو سایت
  202. یادگیری سئو از پایه
  203. 0 تا 100 سئو
  204. سئو 2020
  205. سئو 2021
  206. کتاب سئو 2021
  207. آموزش سئو 2021
  208. جادوی سئو 2019
  209. نکات سئو 2021
  210. دانلود کتاب سئو 2020
  211. خرید کتاب سئو 2020
  212. خرید کتاب سئو 2021
  213. 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو
  214. کتاب سئو 2020
  215. دانلود رایگان کتاب سئو 2020
  216. سئو33
  217. سئو 7learn
  218. مشاوره سئو backlink
  219. backlink سئو خارجی
  220. سئو 90
  221. سئو 98
    که همه این موارد بالا در گلدلینک گلد لینک موجود است و شما میتوانید سفارش بگذارید.
×