سئو On-Page چیست؛ همه چیز درمورد سئو داخلی

سئو on-page یا آن پیج

با اجرای بهینه‌سازی‌های سئو On-Page، شما می‌توانید سایت خود را به یک ساختار بهتر و محتوای با کیفیت تبدیل کنید که در نهایت به جذب ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتر و بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل منجر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم بیشتر درمورد سئو On-page صحبت کنیم با ما همراه […]

سئو کلاه خاکستری ( Grey Hat SEO ) چیست؟

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری یا Grey Hat SEO یک روش بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که بخشی از آن سیاه و بخشی دیگر آن سفید است. به این معنی که از روش‌های مجاز سئو استفاده می‌کند، اما در عین حال ممکن است برخی از روش‌های نامناسب و نا متعارف را نیز انجام دهد. روش‌های مجاز […]

کلوکینگ در سئو چیست؟

کلوکینگ در سئو

مقدمه کلوکینگ (Cloaking) یکی از تکنیک‌های سیاه سئو (Black Hat SEO) است که برای فریب موتورهای جستجو به کار می‌رود. این تکنیک با استفاده از یک الگوریتم پیچیده، به کاربران و موتورهای جستجو نمایش می‌دهد که دو محتوای متفاوت در دسترس هستند، در حالی که در واقع صفحاتی که برای موتورهای جستجو به نمایش در […]

توضیحات متا یا Meta description چیست؟

توضیحات متا یا Meta description چیست؟

یکی از عناصر مهم سئو در وبسایت ها متا دیسکریپشن یا توضیحات متا است. که این عنصر متا داده هایی است که در بخش هدر (header) یک صفحه وب قرار می‌گیرد و معمولاً شامل توصیف کوتاهی از محتوای صفحه است. توضیحات متا به موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره صفحه ارائه می‌دهد و برای کاربران نیز به […]

کتاب quality raters guideline چیست؟

سند quality raters guideline چیست؟

Google همیشه روی راه‌هایی کار می‌کند که بتواند تجربه جستجوی کاربرانش را بهبود ببخشد. ازی این رو گوگل دائماً با ایده هایی آزمایش می کند تا نتایجی را که ما می بینیم را  بهبود ببخشد. یکی از روش‌هایی که گوگل انجام می دهد عملا آزمایش‌هایی است که بر اساس آنها ارزیابی ها را صورت می […]

انواع بک لینک های موثر بر سئو از نظر کدنویسی html

انواع Rel رل ها در بک لینک

اصولا لینک ها، داری ویژگی های(Rel) متفاوتی هستند که هر کدام برای مکان و زمان متفاوتی مناسب هستند و شما باید از هر کدام بر اساس نیاز خود استفاده کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی لازم است انواع لینک ها را بشناسیم و هدف از استفاده از هر یک را به درستی درک کنیم. صفحات […]

“website authority” یا “اعتبار وب سایت” از نگاه ahrefs

اعتبار وبسایت یا Website authority

“اعتبار وب سایت” یکی از مفاهیم SEO است که به “قدرت” یک دامنه معین اشاره دارد. برخی از مردم به این “اعتبار دامنه” می گویند، که نباید با معیار Domain Authority (DA) Moz اشتباه گرفته شود. وقتی در مورد اعتبار دامنه صحبت می کنیم، در مورد یک مفهوم کلی سئو صحبت می کنیم که مترادف […]

بانس ریت یا نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش یا بانس ریت چیست؟

در ابتدا به مفهوم بانس ریت میپردازیم که بانس ریت چیست؟ کلمه ی Bounce به معنای پریدن یا پرش و کلمه ی Rate به معنای نرخ است ما در این مقاله درباره ی نرخ پرش صحبت میکنیم. بطور دقیق تر بخواهیم در رابطه با بانس ریت (Bounce Rate) صحبت کنیم میتوان نرخ پرش را با […]

تجزیه و تحلیل احساسات (sentiment analysis) چیست؟

گوگل چگونه تجزیه و تحلیل احساسات یا sentiment analysis را انجام می دهد؟

تجزیه و تحلیل احساسات (sentiment analysis) فرآیند شناسایی و دسته بندی نظرات بیان شده در یک متن با استفاده از محاسبات الگوریتمیک است. این کار توسط نرم افزارهای تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می شود. سنتیمنت آنلایسیس به تعیین اینکه آیا نگرش نویسنده نسبت به یک موضوع یا محصول خاص مثبت، منفی یا خنثی […]

پیج رنک چیست؟

پیج رنک (Pagerank) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیج رنک(Page rank)  در سپتامبر 1998 اولین الگوریتم بود که ثبت شد. در نهایت تبدیل شد به یک الگوریتم اصلی که گوگل از آن برای محاسبه ی رتبه بندی و اهمیت یک صفحه وب استفاده کرد. در واقع گوگل بر اساس ایده سرگی برین(Sergey Mikhaylovich Brin) مبنی بر اینکه رتبه بندی لینک های یک صفحه […]

×