Google همیشه روی راههایی کار میکند که بتواند تجربه جستجوی کاربرانش را بهبود ببخشد.
ازی این رو گوگل دائماً با ایده هایی آزمایش می کند تا نتایجی را که ما می بینیم را بهبود ببخشد. یکی از روشهایی که گوگل انجام می دهد عملا آزمایشهایی است که بر اساس آنها ارزیابی ها را صورت می هد و آن چیزی نیست جز دریافت بازخورد از اشخاص حقیقی که آنها را ارزیابیکنندگان کیفیت (Quality Raters guideline یا QRG) جستجو دریافت می کند. ارزیاب های کیفیت گوگل در سرتاسر جهان گسترده شده اند و با استفاده از دستورالعمل های گسترده و متریک های تعریف شده گوگل، بسیار آموزش دیده و کار کشته هستند. بازخورد آنها در یک موضوع مشخص به گوگل کمک میکند تا بهتر بفهمد که کدام تغییرات، کیفیت جستجو را برای کاربران مفیدتر میکند.
ارزیاب ها همچنین به گوگل در دسته بندی اطلاعات مهم برای بهبود سیستم هایش کمک می کنند. برای مثال، ممکن است گوگل از آنها بخواهد تا برایش تشرح کنند که یک صفحه به چه زبانی نوشته شده است یا چه چیزی در یک صفحه مهم است.
گوگل از پاسخهای ارزیابها برای ارزیابی تغییرات استفاده میکند، اما به این نکته توجه کنید که گوگل بارها عنوان کرده که Quality Raters ها مستقیماً بر نحوه رتبهبندی نتایج جستجوی تأثیر نمیگذارند.
ایا QRG یا Quality raters guideline برای متخصص سئو موثر است؟
گوگل اعلام کرده خیر ، اما با توجه به نکات داخل فایل PDF این موضوع به تعداد زیادی قابل مشاهده هست ، بخش Know intent و… می تواند برای اموزش سئو بسیار خوب باشد.
مشخصات فایل PDF موضوع QRG
فایل Quality raters guideline با تعداد صفحات 175 عدد با محوریت موضوع های زیر می باشد:
موضوعات بالا فقط بخشی از موضوعات این کتاب PDF می باشد.
نحوه دانلود کتاب Quality raters guideline
نحوه دانلود کتاب Quality raters guideline به این شکل می باشد ، لینک دانلود :
[av_button_big label=’دانلود quality raters guideline’ description_pos=” icon_select=’yes-left-icon’ icon=’ue82d’ font=’entypo-fontello’ link=’manually,https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/en//searchqualityevaluatorguidelines.pdf’ link_target=’_blank’ title_attr=” size-text=” av-desktop-font-size-text=” av-medium-font-size-text=” av-small-font-size-text=” av-mini-font-size-text=” margin=” margin_sync=’true’ padding=” padding_sync=’true’ av-desktop-margin=” av-desktop-margin_sync=’true’ av-desktop-padding=” av-desktop-padding_sync=’true’ av-medium-margin=” av-medium-margin_sync=’true’ av-medium-padding=” av-medium-padding_sync=’true’ av-small-margin=” av-small-margin_sync=’true’ av-small-padding=” av-small-padding_sync=’true’ av-mini-margin=” av-mini-margin_sync=’true’ av-mini-padding=” av-mini-padding_sync=’true’ color=’theme-color’ btn_custom_grad_direction=’vertical’ btn_custom_grad_1=’#000000′ btn_custom_grad_2=’#ffffff’ btn_custom_grad_3=” btn_custom_grad_opacity=’0.7′ custom_bg=’#444444′ color_hover=’theme-color-highlight’ custom_bg_hover=’#444444′ color_font=’theme-color’ custom_font=’#ffffff’ color_font_hover=’white’ custom_font_hover=’#ffffff’ border=” border_width=” border_width_sync=’true’ border_color=” border_radius=” border_radius_sync=’true’ box_shadow=” box_shadow_style=’0px,0px,0px,0px’ box_shadow_color=” hover_opacity=” sonar_effect_effect=” sonar_effect_color=” sonar_effect_duration=’1′ sonar_effect_scale=” sonar_effect_opac=’0.5′ id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-2j85hx’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_button_big]اصطلاح MC یا Main Content
محتوای اصلی یا MC یکی اصطلاح هایی است که تعداد زیادی تکرار شده در سند QRG و گوگل برای شفاف سازی متن و استفاده از کلمات در متن این اصطلاح را به کار برده.
اصطلاح QP یا Quality page
اصطلاح QP باعث می شود که نمره بندی و کیفیت و کیمیت محتوا را بهتر درک کنیم.
جمع بندی
سند Quality rater guideline ، یکی از سند های مهم در زمینه Intent و مفهوم نیاز کاربر با توجه به سرچ و جستجو کاربر یا همان Query می باشد ، خواندن این سند باعث دید بهتر در شناختن نیاز کاربر و
نمره بندی محتوا می باشد.
تحریریه گلدلینک