انواع بک لینک های موثر بر سئو از نظر کدنویسی html

انواع Rel رل ها در بک لینک

اصولا لینک ها، داری ویژگی های(Rel) متفاوتی هستند که هر کدام برای مکان و زمان متفاوتی مناسب هستند و شما باید از هر کدام بر اساس نیاز خود استفاده کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی لازم است انواع لینک ها را بشناسیم و هدف از استفاده از هر یک را به درستی درک کنیم.

صفحات و مشخصات هر لینک در تگ لینک مشخص می شود. از جمله این ویژگی ها می توان به صفت rel اشاره کرد. این مشخصه که به معنای رابطه است، نوع ارتباط بین 2 سایت را نشان می دهد.

طبق نظر و اعلام گوگل 14 نوع ویژگی rel برای لینک ها وجود دارد یعنی 14 نوع بک لینک در دنیای وب داریم که 4 نوع آن را باید در دریافت بک لینک در نظر گرفت. بعدا در مورد انواع rel ها به طور کامل بحث میکنیم…

بک لینک های فالو ( rel follow backlink )

به لینک هایی که rel در تگ خود برای دنبال کردن دارند یا اصلاً تگ rel ندارند، پیوندهای فالو یا  follow link می گویند،اگر نمیدانید بک لینک چیست حتما مطلب اموزشی ” بک لینک چیست ” را بررسی کنید.

لینک روبرو نمونه ای از پیوند فالو است: مثلا کلمه ” گلدلینک ” ، کد و تگ HTML آن به شرح زیر خواهد بود:

<a href=”https://goldlink.ir” > گلدلینک</a>

البته  نحوه نگارش این لینک می تواند به صورت زیر هم باشد:

<a href=” https://goldlink.ir ” rel=”dofollow”> گلدلینک </a>

نکته : ممکن است در وردپرس با رل نوپر یا “rel=noopener” آشنایی بصری پیدا کرده باشید. افزودن rel=”noopener” در وردپرس مانع استفاده جدید برگه از این ویژگی JavaScript می شود. به طور مشابه، ویژگی rel = “noreferrer” از انتقال اطلاعات ارجاع دهنده به برگه جدید جلوگیری می کند.

بی شک بیشترین تأثیر بر سئوی سایت مربوط به این پیوندها است. زیرا زمانی که سایتی لینک ردیابی شونده یا فالو به سایت دیگری ایجاد می کند به این معنی است که سایت مبدأ سایت مقصد را کاملا معتبر و مفید می داند و مستقیماً به کاربران و موتورهای جستجو معرفی و ارائه می دهد. بنابراین گوگل بیشتر از بقیه به این نوع لینک ها اهمیت می دهد و همه آنها را به دقت رصد می کند.

ایجاد لینک های فالو علاوه بر تاثیرگذاری در سئو و امتیاز سایت مقصد، در سئو سایت مبدا نیز موثر است.

بک لینک نو فالو ( rel nofollow backlink )

قابلیت nofollow در سال 2005 با هدف جلوگیری از لینک های اسپم (لینک های ناخواسته و بی ارزش) ایجاد شد و هدف آن این است که اگر یک سایت معتبر به سایتی نامعتبر لینک داد، موتور جستجو متوجه آن شود و منبع سایت را به مقصد اعتبار دهد. نه اختصاص دادن، در واقع هدف از این کار مبارزه با اسپم بود!

در قسمت بالا اشاره کردیم که لینک ردیابی  یا فالو (follow link) هم روی سایت مبدا و هم سایت مقصد تاثیر می گذارد. اما لینک بدون فالو تاثیری بر سایت مبدا و سازنده لینک ندارد و تاثیر آن در سایت مقصد کمتر از لینک فالو است.

از نظر ظاهری این لینک ها کاملا شبیه به لینک های فالو هستند اما در واقع ما در تگ آن ها rel را nofollow تعریف کرده ایم.

به مثال زیر توجه کنید:

<a href=”https://goldlink.ir/p/buy-backlink/” rel=”nofollow”> خرید بک لینک</a>

در این صورت این پیام را برای موتورهای جستجو ارسال می کنیم: «منظورمان این است که ما این لینک را از نظر اعتبار، صحت و صحت تضمین نمی کنیم و فقط به آن اشاره کرده ایم، بنابراین به آن توجه نکنید، زیرا ممکن است اسپم و اسپم باشد. کیفیت پایین، یا اصلاً مرتبط با محتوای این صفحه نیست!”

تا چند سال پیش گوگل به این لینک ها اهمیت نمی داد و حتی اعتراف می کرد که این لینک ها را کراول نمی کند یا نمی خزند! اما در سال های اخیر دیده شده است که بک لینک های نوفالو نیز در سئو سایت موثر هستند که البته این تاثیر کم است.

بک لینک های UGC

UGC مخفف عبارت User Generated Content و مخفف User Generated Content است.

این ویژگی همانطور که از نامش پیداست به زمانی اختصاص دارد که کاربر به سایت شما متصل می شود. این لینکی است که کاربر، شخص دیگری غیر از شما، در نظرات، محتوای انجمن و کامنت و غیره ایجاد می کند.

گوگل با ایجاد و معرفی این قابلیت اعلام کرد که نقاط مختلفی را به لینک های مختلف اختصاص می دهد و هر لینک جایگاه خاص خود را خواهد داشت. از زاویه ای دیگر، با این ویژگی خاص، گوگل متوجه می شود که کاربران چگونه در سایت شما نظر می دهند.

مثال زیر نمونه ای از تگ HTML برای پیوند UGC است:

<a href=”https://goldlink.ir/p/buy-advertorial/” rel=”ugc”> خرید رپورتاژ آگهی</a>

حمایت مالی یا Sponsored

این ویژگی راه حل ویژه گوگل برای کسانی است که قصد تبلیغ و افزایش بازدید دارند! گوگل عموماً دید خوبی نسبت به لینک های خریداری شده ندارد و از آنجایی که سایت ها به راحتی می توانند با خرید لینک های ردیابی ترافیک خوبی به دست آورند و در سئو رشد کنند، گوگل تصمیم گرفت تا ویژگی حمایت شده را به عنوان یک ویژگی رسمی تبلیغ کند. روشی برابر فرصت برای رشد سایت؛

عنوان شده که لینک های اسپانسر شده تاثیر خاصی بر سئو ندارند و هدف از ایجاد آن ها فقط جذب بازدید کننده است. اگر هنگام تبلیغات و ارسال تبلیغات از این ویژگی برای پیوند خود استفاده نکنید، ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

مثال زیر نمونه از نحوه استقرار تگ مربوط به لینک‌های تبلیغاتی یا sponsored را  در ساختار مشاهده می‌کنید:

<a href=”https://goldlink.ir/seo/” rel=”sponsored”> سئو </a>

 

نتیجه گیری

حال که با کاربرد های این رل ها آشنا شدید پیشنهاد میکنیم تا در به هنگام خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی ، حتما این موارد را نیز برای تنوع و طبیعی تر بودن لینک سازی خود انجام دهید.

×