سوشیال بوکمارکنیگ (Social Bookmarking) چیست؟

سوشیال بوکمارک و سئو | گلدلینک

سوشیال بوکمارکنیگ (Social Bookmarking) یا نشانک‌گذاری اجتماعی، فرآیند برچسب‌گذاری صفحه وب‌سایت با ابزاری مبتنی بر مرورگر است تا بتوانید بعداً به راحتی دوباره از آن بازدید کنید. به جای ذخیره پست های رسانه های اجتماعی در نشانک های مرورگر خود، می توانید از ویژگی های پلتفرم های مختلف برای نشانک گذاری پست ها استفاده کنید. از آنجایی که بوکمارکنیگ ها آنلاین هستند، می‌توانید از هر کجا و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به آنها دسترسی داشته باشید.

سایت های نشانه گذاری اجتماعی به عنوان منابع ساده ای برای رسانه های اجتماعی و بازاریابان محتوا شروع شدند. امروزه، آن‌ها جوامع آنلاین متنوع و پویایی هستند، که در آن کاربران درباره پیوندها بحث می‌کنند و گروه‌هایی را براساس ارتباط مشترک ایجاد می‌کنند ، این سایت ها بسیار برای سئو و همچنین آف پیج سئو موثر هستند.

نشانه گذاری اجتماعی چگونه کار می کند؟

در سایت‌های سوشیال بوکمارکینگ، موضوعات بحث در اتاق‌ها یا موضوعات خاصی سازمان‌دهی می‌شوند که کاربران محتوایی را دنبال می‌کنند که برایشان جالب است. هنگامی که یک محتوا را دنبال می کنید، هنگامی که اطلاعات جدید ظاهر می شود، اعلان هایی را در فید شخصی خود دریافت خواهید کرد.

پیوندها در سایت های سوشیال بوکمارکینگ نقطه شروعی برای بحث و تبادل دانش هستند. این باعث می‌شود سایت‌های اجتماعی مکانی عالی برای یافتن الهام از رسانه‌های اجتماعی، کسب بک لینک (حتی در قالب شبیه سازی رپورتاژ ) و شبکه‌سازی با اینفلوئنسرهای بالقوه باشند.

برخی از ابزارهای محبوب شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • پینترست
  • Reddit
  • دیگ

چرا باید از سوشیال بوکمارکینگ استفاده کنیم؟

با سوشیال بوکمارکینگ، شرکت‌ها و مدیران بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌توانند محتوای ارزشمند را پیدا کرده و ذخیره کنند تا به برنامه انتشار خود اضافه کنند. این یک راه عالی برای ساده سازی محتوا و سرعت بخشیدن به رشد رسانه های اجتماعی است. بیشتر سایت‌های سوشیال بوکمارکینگ به شرکت‌ها و رهبران تجاری این امکان را می‌دهند که ببینند کدام موضوعات محبوب‌ترین، جدیدترین یا مرتبط‌تر با یک موضوع خاص هستند.

همچنین می توان با جستجوی یک کلمه یا عبارت خاص در میان بوکمارک ها جستجو کرد. این بدان معنی است که شما محتوای خاصی را پیدا می کنید که برای برند و مخاطبان خود ایده آل است.
سایت‌های نشانک‌گذاری اجتماعی به مدیران رسانه‌های اجتماعی این امکان را می‌دهند که به طور خاص اطلاعاتی را که می‌خواهند ببینند، مدیریت کنند و به اشتراک بگذارند، هدف قرار دهند. به جای جستجوی سوزن در انبار کاه در موتور جستجو، منبع الهام دقیق‌تری به دست می‌آورید.

چگونه از سوشیال بوکمارکینگ بهترین بهره را ببریم؟

سایت‌های سوشیال بوکمارکینگ، دیدن موارد محبوب و پرطرفدار در یک صنعت خاص را آسان می‌کنند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما در فضای مد است، می بینید که مردم در مورد چه چیزی در مد صحبت می کنند و با انتشار محتوای انتخاب شده به مخاطبان خود نشان می دهید که چقدر به روز هستید.

سایت‌های سوشیال بوکمارکینگ همچنین با کسب بک لینک از طریق سایر محتوای مرتبط و تعامل با همکاران یا تأثیرگذاران بالقوه، گسترش دسترسی برند را آسان‌تر می‌کنند.

مزایا سوشیال بوکمارکینگ عبارتند از:

  • امکان یافتن محتوای نظارتی مرتبط که به شما امکان می دهد در صفحات اجتماعی و وبلاگ خود اقتدار ایجاد کنید.
  • دسترسی به بک لینک های معتبر دامنه برای وب سایت شما برای تقویت حضور شما در SERP و سئو
  • تعامل با همکاران و تأثیرگذاران بالقوه برای افزایش موفقیت آنلاین شما.با این حال، به یاد داشته باشید که سایت‌های سوشیال بوکمارکینگ اغلب از هرزنامه و تبلیغات مستقیم جلوگیری می‌کنند. برای عضویت در یک شبکه ها، باید تلاش صادقانه ای برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از منابع مرتبط، نه فقط وب سایت خود، انجام دهید.

برای خرید سوشیال بوکمارک شبکه ای می توانید از منوی سایت و بخش آپشن لینک اقدام فرمایید.

×